zaterdag 15 mei 2021

Discrepanties

Zoals ik al eerder schreef, groepeert men alle doden onder de noemer Corona. Ik schreef toen ook, dat er nauwelijks een lijkschouwing plaatsvindt om de werkelijke doodsoorzaak te achterhalen. De gewone jaarlijkse griep schijnt niet te bestaan. Jammer, want ik heb daar een prik tegen gekregen. Geen tech-spuit, maar eentje met wat van het gangbare griepvirus. De huisarts zei ooit : "Als je pech hebt en er komt een griep die niet in de spuit zit, word je toch ziek." Tot op heden heb ik geen last. Ondanks dat ik gedurende een aantal weken onbeschermd een corona-patiënt verzorgd heb.
Men heeft ons gedurende lange tijd doodgegooid met cijfers over sterfte. Ik heb me altijd afgevraagd, wat nou precies de invloed van het covid-19 is op dat cijfer. Waarom? Omdat ik de overheid en de media niet vertrouw. Zij communiceren te veel in de geest van angst en paniek zaaien. Het valt mij wel op, dat het CBS andere informatie toont (klik op Toon datatabel, dan zie je onderstaande tabel), dan er vanuit Den Haag geroepen wordt. De cijfers over het aantal doden per week komen mij niet bepaald schokkend over, als ik ze vergelijk met voorgaande jaren met griep. Ik houd dan wel rekening met de vergrijzing en de toename van mensen met een aandoening. Hoe meer ouderen en mensen met een mindere weerstand, des te hoger het sterfte cijfer bij een griepgolf. In 2018 was ook sprake van een zware griepgolf. Vergelijk dat jaar eens met 2020 en 2021. Oké, het CBS is ook overheid. Maar ze spreken elkaar tegen. Wat is er toch aan de hand?