zaterdag 22 mei 2021

Songfestival

Uit nieuwsgierigheid keek Sonja even naar het gebeuren in Rotterdam. Zelf zat ik achter mijn laptop met een headsetje op mijn grijze knar naar muziek te luisteren. Totdat het fraaie nummer dat in mijn oren klonk plots ontsierd werd door vreemde geluiden. Alsof een dronkaard op de achtergrond mee zat te lallen. Dat geluid hield maar aan. Toen ik van schrik mijn headset afdeed, hoorde ik dat het geluid uit de andere kant van de andere kant van de kamer kwam. Daar stond iemand op de tv een partij vals te zingen! Niet te geloven. Fenna lag ook te piepen in haar mand, terwijl Tom de kamer uit vluchtte. Naar buiten, zo de regen in. Heeft ie nooit eerder gedaan.
Van Sonja begreep ik dat het voorafgaande ook al niet veel soeps was. Degene die het minst vals zingt gaat door. Ik neem aan dat de dochter van Hazes namens Nederland meedeed. Die kan ook heel goed vals zingen. Ze zal al in de voorronde eruit gegooid zijn. Het heet Songfestival. Maar het is eerder een Wrongfestival. Ik zie voor mezelf nog mogelijkheden. Voor een ronde.