donderdag 17 januari 2019

Op de snorscooter

Na maanden stil te hebben gestaan heb ik eergisteren Sonja's snorscooter proberen te starten. Ik heb hem eerst ontdaan van zijn pyjama en vervolgens onder de overkapping geduwd. Het was wat regenachtig, vandaar. Toen ik op de startknop drukte draaide het blokje weliswaar rond, maar als een slome duikelaar. De accu was blijkbaar zo goed als leeg. De verlichting ging niet een branden. Ik hoopte dat de kickstarter het blokje wel tot leven zou kunnen wekken. Toen ik kickte kreeg ik niet bepaald het gevoel dat het trappen effect had. Het was net alsof de kickstarter het blokje helemaal niet pakte. Ik heb de accu maar opgezocht (bleek onder de voetenplank te zitten) en hem aan de lader gehangen.
Na een paar uur was ie vol. Omdat het toen al avond was, heb ik de scoot maar weer in zijn pyjama gehesen.
De volgende dag heb ik de accu weer gemonteerd. Ik hoefde de startknop slechts heel even ingedrukt te houden en vroem! het blokje sloeg aan. Ik heb hem maar naar buiten gereden en ben een ritje gaan maken, om het blokje weer goed los te krijgen. Uit gewoonte had ik mijn helm opgezet. Dat was maar goed ook, want het was niet alleen nat maar ook koud. Toch heb ik weer genoten van het ritje. Lekker in de frisse lucht.