dinsdag 22 januari 2019

Kinderachtig gedrag -3-

Gisteravond heb ik extra goed opgelet toen Sonja naar het programma Seven Years Switch keek. Ik was vooral geïnteresseerd in de manier, waarop Monique zich dit keer zou manifesteren. Nou, ik had geluk want ze ging weer flink tekeer. Ze mocht wel haar tijdelijke partner even op zijn fouten wijzen, maar andersom? Zover kwam het niet eens. Ze reageerde bijna als een ordinair viswijf inclusief veel krokodillentranen (o, wat ben ik zielig!!). Ze vertoonde wederom haar vluchtgedrag, want dat doet ze ook nog steeds : weglopen voor de confrontatie. Met haar kan je als enigszins volwassen iemand nauwelijks een zinnig woord wisselen. Opvallend genoeg beschikt ze wel over enige zelfkennis. Ze weet hoe ze is en dat ze kinderlijk gedrag vertoont. Dus denk ik : "Kom op meid, ga eens aan jezelf werken!" Maar dat komt niet bij haar op. Iedereen moet met haar rekening houden, want : "Zo ben ik nu eenmaal." Lekker gemakkelijk dus.