donderdag 24 januari 2019

Een dronken Pool

Op het www kwam ik een filmpje tegen, waarin een dronken Pool in Waalwijk het opneemt tegen drie(!) Nederlandse politieagenten. Tijdens het kijken naar het filmpje, schrok ik van het slappe, onprofessioneel optreden van onze agenten. Het begint ermee, dat twee collega's staan te kijken, terwijl de derde door de Pool aangevallen wordt. Je zult maar zulke collega's hebben. Ik zie duidelijk dat de agenten bang zijn voor de dronkaard. Ik zie ook dat de drie totaal niet voorbereid zijn op dit soort (veel voorkomende, lijkt me) situaties. Het drietal zoekt bescherming bij elkaar in plaats van de Pool in te sluiten en tegen de vlakte te gooien. Toen de Pool een bezem als slagwapen ging inzetten, waren de drie agenten helemaal machteloos. Wat een blamage! Ja, mensen, die pet past inderdaad iedereen. Van drugsgebruikers en dieven tot onbetrouwbare sujetten (lekken) en fraudeurs. Helaas.