woensdag 16 januari 2019

Ik heb er geen verstand van,

maarrrr... Je kent ze vast wel, de bemoeizuchtige nitwits. Ze huren een vakman in, maar weten het telkens weer beter. Als je na de zoveelste opmerking hen het gereedschap in de handen drukt met de mededeling "doe het maar zelf", worden ze ook nog kwaad. Maar het kan nog erger. Er zijn erbij die op dat moment je van alles en nog wat in de schoenen schuiven. Zoals als er een storing is of een lekkage. Zo'n gekke klant denkt dat de vakman de hele dag achter zijn telefoon zit te wachten op zijn belletje. Zodra gebeld wordt, moet ie in actie komen en binnen een mum van tijd op de plaats des onheils zijn. Maar ja, de vakman is druk bezig met andere afspraken. En dus roept de beller : "Wil je soms mijn zaak failliet laten gaan?!" Het ging nota bene over een lekkende kraan van een wasbakje in een toiletruimte.
In een uitzonderlijk geval krijg je soms ook een complete scheldpartij over je heen. Want als zo'n klant met zijn vingers knipt, moet je subiet klaarstaan. De mensen zijn tegenwoordig zo kort aangebonden, kennen geen respect en drammen erop los.
Als het probleem opgelost is, begint men te zeuren over de in hun ogen hoge rekening. Ze zien niet in dat door hun gezeur het werk alleen maar langer duurt.