maandag 14 januari 2019

Afhaken

Het gebeurt me niet vaak, maar vanmorgen heb ik mijn fietstocht naar de loods afgebroken. Ik reed dit keer via een omweg, want ik wilde eerst op een ander adresje wat ophalen. Vooraf wierp ik nog een blik op Buienradar. We zouden hier voorlopig geen buien zien. De lucht was blauw dus ik klom op de fiets. Wat denk je? Ik was nog niet eens halverwege toen ik een flinke bui op mijn muts kreeg!
Op het tussenstation aangekomen heb ik gewacht tot het weer droog was. Toen ben ik weer gaan fietsen. Ik was net bij het gemeentehuis, toen ik weer een flinke bui te verwerken kreeg. Ik keek omhoog en zag dat het inmiddels al bijna half twaalf was. Het plan was tot een uur of een in de loods wat te doen, maar daar heb ik maar van afgezien. Ik heb rechtsomkeer gemaakt en ben teruggereden naar huis. Een regenpak zat niet in mijn fietstas, dus ik werd wat nat. Na de lunch volgt de herkansing.