woensdag 30 januari 2019

Handig zo'n bus!

Als ik iets wil kopen, staat functionaliteit voorop. Misschien is dat ook een vorm van beroepsdeformatie. Het zal wel. Ook de keren dat we een leaseauto uitzochten en/of zelf een auto kochten, was functionaliteit belangrijk. Zo'n koekblik is voor ons nooit een soort statussymbool geweest. We rijden liever gratis dan duur en van een deukje of kras willen we liever niet wakker liggen. Het is maar een ding, hè. Trouwens, van een nieuwe auto is de afschrijving in het eerste jaar schrikbarend hoog. Dag geld!
Vanmorgen zijn we samen op stap geweest. Eerst naar Kampen en vervolgens naar Elburg. Beide leuke, gezellige Hanzestadjes. Gezellig even tijd voor ons beiden genomen. Even een kopje koffie erbij en een goed gesprek. Een van de zaken die we bespraken was, dat we een vroege, zeer lange vakantie gaan houden. Om te beginnen.
Dat samen koffie drinken deden we in onze verkeringstijd ook al. Toen zaten we geregeld in de Haarlemmerstraat in Leiden bij Wimpie of Wimpy? Sinds we daar niet meer in de buurt wonen, is er veel leegstand in die gezellige winkelstraat ontstaan. Haha. Nee hoor, we zijn niet koopziek.
Vanmiddag, na de lunch, heb ik de bak volgegooid met een partij gipsplaten voor de afbouw van de dakkapel. Het is een aardig gewicht, maar nu ook weer bewijzen de dubbele bladveren hun dienst. Zonder die lading is de bus achter tamelijk stug, maar met het gewicht van de gipsplaten erin merk ik direct het verschil.
Het aanbrengen van de gipsplaten aan het plafond zal een klusje voor twee zijn. Ik heb al eerder met die platen gewerkt, toen we de badkamer verbouwden. Achteraf gezien een leuke klus, maar toen.... Tja toen zat ik niet zo goed in mijn vel en moest ik bezig gehouden worden, om niet verder af te glijden. Dat was toen, nu is het gelukkig heel anders. Ik vind het erg fijn om zonder enige druk toch zinvol bezig te kunnen zijn. Op weg naar huis heb ik wat restanten steenwolisolatie ook maar even in de bus gegooid. Dat spul weegt overigens nauwelijks iets.