donderdag 17 januari 2019

Een dubbele fels?

enkele fels
Vanmorgen hebben Sonja en ik de remmen nogmaals ontlucht. Toen bleek links voor in een van de kamers nogal veel lucht te zitten. Maar die is er toen uitgeperst. Een apk keurmeester maakte mij erop attent, dat de koperen remleiding een dubbele fels (ook wel bol fels genoemd) dient te hebben. Hij schreef mij, dat een dubbele een extra stevigheid biedt tegen mogelijk afscheuren van de leiding.
Ik heb voor de vervanging eerst gekeken naar de bestaande leidingen. Afkijken dus. De 'stalen' had inderdaad een dubbele fels, maar de koperen die er later opgezet zijn niet. Dus ik ging er vanuit dat het zo hoorde. Ergo, ik moet een stukje koperen remleiding alsnog van een dubbele fels gaan voorzien. Dat doe ik dan maar, want wie ben ik en je weet maar nooit. Het mogelijk scheuren zal niet zo'n vaart lopen, want de remleidingen zitten met beugeltjes onbeweeglijk aan de carrosserie bevestigd. Toch maar doen, ook vanwege de voorschriften.