zaterdag 26 januari 2019

Inkopen doen en zagen

Vanwege mijn activiteiten als timmerman / bouwvakker, heb ik een balk nodig, waarvan in de lengterichting een hoek van 45 graden afgezaagd moest worden. Omdat ik dan toch zou gaan zagen, ben ik eerst even wat hout gaan ophalen bij een van de kids. Hij heeft blanke houtresten liggen, waarvan de lengte te groot was om in de haard te passen.
Wat is het toch een zegen om droog in een verwarmde ruimte met de aanwezigheid van het vereiste gereedschap aan de slag te kunnen. Het in de lengte zagen van het balkje van bijna 2,50 meter duurde het langst. Zoals gezegd moest dat op 45 graden gezaagd worden. Een secuur werkje.
Zo'n cirkelzaag blijf ik een moordenaar vinden, sinds mijn pa zich daarmee ernstig verwondde.  Oké, dat was vanwege dat rare zaaghulpstuk dat hij op zijn Black & Decker boor had zitten en dat gammele zaagtafeltje, dat verdacht veel weg had van een Meccano knutselstukje. En toch waren het originele B&D accessoires.
Zelf gebruikte ik een professionele zaag, maar toch. Ik was daar weer alleen, wat ook iets is om rekening mee te houden. Maar zoals gezegd, met beleid is het gelukt. Daarna ben ik met een afkortzaag het afval hout in hapklare stukken gaan zagen. Ik heb zo drie kratten met aanmaakhout gevuld. Al met al was ik binnen een uur weer de loods uit.
Daarna ben ik naar een bouwmarkt gereden, om wat materiaal in te slaan voor a.s. dinsdag. Dan ga ik weer verder op de zolder. Dit keer met de aanleg van elektra.