dinsdag 15 januari 2019

Kinderlijk gedrag

Vanmorgen ben ik weer, al weer?, ja al weer naar de loods gegaan. Daar was ik van plan de remmen van de Ducato te ontluchten. Ik heb de bus wat naar voren geduwd, maar toen zodoende de oud ijzer hoek tevoorschijn kwam besloot ik toch maar eerst die te gaan opruimen. Vooraf heb ik eerst de acculader aan het werk gezet. De Duc staat immers al ruim een maand stil. Terwijl de accu opgeladen werd, ben ik weer metaal gaan scheiden.
De nieuwe werkbank en stevige bankschroef bevallen prima. Tijdens de lunchpauze ben ik achter een pc gekropen. Ik moest tijdens het demonteren (niet dementeren hoor) telkens weer denken aan het kinderlijk gedrag van volwassenen. Ik werd er alsmaar leergieriger door. Te vaak wil ik weten waarom mensen zich op een bepaalde manier manifesteren. Niet alleen op de tv, ook tijdens mijn loopbaan en zelfs in mijn eigen omgeving kom ik dat gedrag tegen. Waarom doen mensen zo? Dus ik besloot even Google aan het werk te zetten. Ik kwam vrij snel op een website terecht. Toen ik de tekst aan het lezen was, zag ik pardoes bepaalde 'volwassen' mensen in mijn gedacht opdoemen. Ze werden haast letterlijk beschreven. Alleen hun namen ontbraken nog. Helaas doen de meesten niet aan zelfreflectie anders zouden ze dit zeker willen lezen.