maandag 15 maart 2021

'We hebben ruzie'

Het is me een keer eerder overkomen, dat een leidinggevende mij plots zei : "Zeg Willem, wij hebben ruzie hoor!" Huh, wij??Zelf was ik me van geen kwaad bewust, dus vroeg ik naar de reden waarom hij ruzie met mij heeft. Ik kreeg daar eerst geen eerlijk antwoord op. Pas later kwam ik erachter, dat ik het slachtoffer was geworden van een stille reorganisatie. Ik moest vanwege zijn 'ruzie' maar thuis blijven. Ik kreeg nog nadrukkelijk te horen : "Je wordt niet op non-actief gezet!" Logisch, want ik had niets ongeoorloofds uitgevreten. Hij dus wel, bleek later voor de rechter.
"We hebben ruzie", klinkt raar want zelf ik had geen ruzie. Het is mij later nog een paar keer overkomen. Mensen die lelijk tegen mij deden / doen en beweren dat wij ruzie hebben. Ik niet met hen, maar zij blijkbaar wel met mij. Het zal wel weer over pietluttigheden gaan. Ze doen maar. Ik heb er geen last van. Er zijn zoveel leuke mensen op de wereld.