dinsdag 23 maart 2021

Even omkijken

Het is mij al vaker opgevallen, dat mensen zich louter richten op het heden. Ze vergeten even om te zien in het verleden. Dat doet men wel bij sollicitaties. Dan wordt het cv geraadpleegd. En soms naar een verklaring omtrent het gedrag gevraagd.
Na de verkiezingen is dat nog duidelijker geworden. Men heeft niet achterom gekeken naar de resultaten van de (nu demissionaire) regering. En dus kiest men toch weer voor dezelfde. Vreemd. Tenminste, wat mij betreft. Zouden die mensen toch ook vertrouwen blijven houden in het autobedrijf dat hen een wrak verkocht heeft? Of het telecom- of energiebedrijf dat hen eerst lokte met erg lage prijzen en daarna de prijzen fors verhoogde? Nee toch zeker. Of is het net zoals mijn keuze? Ik bedoel, die Fiat 128 van mij had begin jaren 70 ook al last van roest. Zij het niet zo erg als deze Ducato. En toch....., zo'n 50 jaar later weer een Fiat kopen hè. Oké, ik ging er vanuit dat ze 20 jaar later (bouwjaar 1994) roestvrij zouden zijn. Dat zal het dan wel zijn : niet het omkijken, maar de verwachting.
En wat de verkiezingen betreft : men was al eerder gewaarschuwd.