maandag 15 maart 2021

Niet bepaald massaal

Als ik de cijfers van het RIVM mag geloven, dan hebben al die maatregelen geen enkel effect. Erger : het aantal besmettingen stijgt zelfs.
Naar zeggen hebben 14.000 Drontenaren zich laten testen. Dat cijfer mag ik gerust door twee delen, omdat velen testfans zich twee of drie keer hebben laten testen. Ze zijn daar zo trots op, dat iedereen het moet weten. Drie keer was het maximum aantal keer dat een persoon zich mocht laten testen. Het zal mij niets verbazen, wanneer het totaal door drie gedeeld zou moeten worden.
Het zich meerdere keren laten testen had ook als achterliggende reden de aantallen opkrikken. Dronten kent zo'n 40.000 inwoners. Maar goed, velen hebben toch gehoor gegeven aan de oproep, ondanks dat meneer Rutte blijft roepen "Testen zonder klachten heeft geen enkele zin!" Rutte zelf heeft zich tot op heden ook nooit laten testen. Ik dus ook niet, ook al ben ik gewoon een beetje verkouden. Maar ja, ik geef toe : ik ben ouderwets. Ik gebruik een zakdoek, neusspray (zoutoplossing) en smeer wat met Vicks. Dat deed ik voorheen ook, als ik last had van griep. Maar gelukkig heeft De Jonge de griep het land uitgejaagd. Zegt ie.