zondag 28 maart 2021

Times are a-changin'

Ik heb vanmorgen maar eerst even die weggetrapte plant weer op z'n plekje gezet. Daarna was ik met Fenna in het bos op zoek gegaan naar verstopte Paaseieren. Totdat een passant opmerkte dat het nog geen Pasen is, maar dat de klok een uur vooruit gezet is. Ik dacht : "O ja, natuurlijk!" De jaren gaan tellen.
Een vrouw is twee keer gearresteerd, omdat ze een bank binnenging zonder masker. Een paar jaar geleden was dat nog andersom. Vroeger was het ook zo, dat men zei : "Gebruik toch je verstand!" Vandaag moet ik niet denken, maar gewoon de regels en adviezen volgen. Zo niet, dan krijg ik straf. Net zoals toen in militaire dienst. Na die slaafse periode moest ik plots vaak meedenken en kritiek uiten om bestaande situaties en/of oplossingsvoorstellen te testen en te beoordelen. Wie dit nu doet wordt een Wappie genoemd. Tijden veranderen.