vrijdag 26 maart 2021

Een lastig onderzoek

Omdat ik er nauwelijks iets over hoor of lees, ben ik maar een eigen onderzoek gestart. Het is namelijk zo, dat ik het vreemd vind dat ik in een supermarkt waar iedereen boven op elkaar zit, niet besmet kan worden en in een bouwmarkt of autoshop of andere locaties waar het aanzienlijk rustiger is wel. Morgen, zaterdag, zal het wel weer zo'n mierenhoop worden.
Zelf ben ik niet iemand die van alles en nog wat oppakt om te bekijken. Dat doen veel mensen in de supermarkt wel. "Aanraken is spelen", zegt men soms bij bordspelen. Dus raak ik pas iets aan, als ik het wil kopen. Voor de zekerheid heb ik latex handschoenen aan.
Als de supermarkten dan zo veilig zijn, waarom niet die mierenhoop-werkwijze toepassen in andere situaties? Dan kan er weer heel veel normaal gedaan worden. Het is een lastig onderzoek. Zelfs artsen en virologen weten het antwoord niet. Ze weten wel, dat je niet iedereen pardoes moet vaccineren