maandag 29 maart 2021

Van de Feer in Dronten!

Tot mijn grote vreugde opent de firma Van de Feer een winkel hier in Dronten. Aan de Dommel. Ik hoef niet meer voor alles naar Lelystad te karren. Hoewel, ik scharrel graag af en toe tussen al die sloopauto's. Ik ben daar voor het laatst geweest, toen ik de Ducato aan het opknappen was. Zo heb ik vanwege een slecht ontvangst van de radio, daar een antenne van een oude Renault gehaald. Dat was een kwestie van even melden bij de balie en vervolgens het terrein op, waar de sloopauto's staan. Ze staan gegroepeerd, per merk. Ik heb die lange spriet netjes gedemonteerd en voor € 5 was ik klaar. Ik heb er ook een paar stekkers en een lampfitting vandaan. Ik ben daar altijd zeer vriendelijk geholpen en zelfs soms onderdelen gratis meegekregen. Dat waren een keer een paar wielmoeren en later wat plastic doppen om gaten af te dekken. Voor de Hyundai heb ik daar nieuwe banden laten monteren. Ik heb er nooit echt grote onderdelen gekocht. Wel via een garage. Voor de Renault Nevada was dat. Vlak voordat we hem inruilden heb ik een betere aandrijfas laten monteren. Dat was dus een gebruikt onderdeel.
Voor het overig : erg vriendelijk en klantgericht personeel en niet duur. Hier in Dronten is wel veel parkeergelegenheid. Dat is in Lelystad wat minder.