dinsdag 16 maart 2021

Hondenpoep

Ook in ons Dronten is sprake van overlast in de vorm van hondenpoep. En loslopende honden. Interessant is het te lezen, dat men van gemeentewege vindt, dat handhaving erg moeilijk is. Zaak is namelijk om daders op heterdaad te betrappen. Ik vertaal zo'n argument in : "we hebben geen zin om de straat op te gaan". Want wie een hond heeft, zoals wij, kan bijna dagelijks zien hoe andere hondeneigenaren zich niet wensen te houden aan de regelgeving. Honden worden op gezette tijden uitgelaten. Het is niet zo lastig om die te achterhalen. Als je dan een
beetje oplet, kan je overtredingen zien gebeuren. Van geen poep opruimen tot loslopen waar het niet mag. Ik heb zelfs honden hun behoefte zien doen in speeltuinen. Ben ik dan de hele dag op pad? Nee hoor, ik wandel met Fenna en anders zie ik het als ik op de fiets zit.
Hier in Zuid zijn het de groenstroken langs de fietspaden, waar meestal niets opgeruimd wordt. Ook speeltuinen /-gazons zijn vaak het doelwit. En dan zijn er nog de trottoirs, waar geregeld drollen liggen. Veel mensen hebben voor de sier een zakje
om de riem geknoopt. Ze gebruiken het nooit. Ik heb een paar keer voor de lol het aantal bekeuringen geteld tijdens zo'n wandeling met Fenna. Ik zou stinkend rijk kunnen worden! Dus die Boa's betalen zich vrij gemakkelijk terug. En dan heb ik het alleen maar over honden.
Soms vind ik het frustrerend om staande tussen andere hondenhopen die van Fenna op te ruimen.
Kortom, waar een wil is is een weg. Maar helaas ontbreekt de wil bij de gemeente.