woensdag 17 maart 2021

Puzzelen met een stamboom

Om de informatie die ik over mijn familie in de loop der jaren verzameld heb wat overzichtelijk te maken, ben ik lid geworden van My Heritage. Ik vond het een mooie manier om de informatie in beeld te brengen in de vorm van een stamboom. Wat ik minder aantrekkelijk vond, was de vele berichten die ik kreeg van het systeem zelf. Ik kreeg allerlei mensen voorgeschoteld en moest dan controleren of de link met iemand uit mijn familie correct was of niet. Als dat het geval was, moest ik aanvullende info intypen. Binnen een maand had ik zo'n 120 van die berichten! Ik was gewoonweg  aan het werk. In 2019, toen ik de boom naar mijn behoefte had opgezet en afgedrukt, heb ik mijn lidmaatschap beĆ«indigd en de informatie laten verwijderen. Er stonden toen ruim 400 berichten in de pool te wachten.
Recent ben ik in contact gekomen met andere familieleden, die mij in de vorm van teksten informatie verstrekten en om andere info vroegen. Ik vind het leuk en interessant om hun informatie te koppelen aan die van mij. Dat doe ik meestal op basis van voornamen, familienamen en geboorte- en/of overlijdensdata. Zodoende wordt de stamboom stapje voor stapje verder uitgebreid.