woensdag 24 maart 2021

Ambtelijke maatregelen

Als ik het coronabeleid zo zie met al haar maatregelen, dan lijkt het mij net alsof men een vergiet waterdicht wil maken met tien vingers. Al met al vind ik de hele aanpak typisch ambtelijk / politiek.
Hij doet me denken aan het verkeer. Er zijn kruispunten, waar ik soms meer dan 15 verkeersborden zie. In Lelystad Haven telde ik bij een overzichtelijke rotonde aan de Knardijk met 3 aansluitingen zelfs meer dan 20 borden!
Ze stralen een hoge mate van onzekerheid uit bij de wegbeheerder en een dito vertrouwen in de weggebruiker. Zonder al die borden, zou een gemiddelde weggebruiker beter opletten dan met dit soort oplossingen. Tenminste, dat is dan mijn reactie op zoveel borden. Ik negeer al die borden en let zelf op, met inachtneming van de verkeersregels.
Met al die coronaregels is het wat mij betreft hetzelfde. Zodra men ophoudt met het testen op besmettingen, verdwijnt het virusregime uit ons maatschappelijk leven. Omdat mensen zelf hun verantwoordelijkheid nemen.