maandag 15 maart 2021

Een splintertje

Sinds het stukje verbouwing in onze keuken, had ik last van een pijnlijke vinger. De nagel leeg wat losgescheurd van het vingervlees(??). Het plekje werd met het verstrijken van de tijd gevoeliger. Er kwam af en toe ook wat bloed uit. Ik had geen idee van wat er gebeurd zou kunnen zijn. Of was ik het alweer vergeten?
Ik heb die vinger een paar keer in heet sodawater geweekt. Maar genezen deed ie niet. Al werd het pijnlijk gevoel wel wat minder. Ik heb mijn vinger onder een loep gehouden, maar kon niets verdachts zien. Zelf had ik het idee, dat er een splintertje tussen de nagel gekomen was. Vandaag heb ik mijn vinger weer geweekt in sodawater. Daarna weer met de loep gekeken. Toen ik met een pincet de plek onderzocht, voelde plots iets prikken. Aha, dus toch een splinter?! Ik ging op herhaling : doktertje spelen. Als verwoed doe het zelver en om mijn eigenrisico van mijn zorgpolis te ontlasten heb ik eerst een aardappelmesje erbij gehaald. Ja, ja, Met het puntje van het mesje ben ik voorzichtig gaan schrapen in het wondje. Toen verscheen een stukje gedroogd bloed. Dacht ik. Maar toen ik met een naald in dat stukje stak en het vervolgens met een slepende beweging lostrok, bleek het een piepklein stukje hout te zijn! Door op de plek te drukken, kwam er nog een stukje uit. Dat was wat puntig van vorm. Hè hè. Ik heb daarna mijn vinger maar weer in heet sodawater geweekt. Hopelijk geneest ie nu snel. Ik snijd liever niet (nog dieper) in mijn eigen vinger(s).