woensdag 17 maart 2021

Ik ben verkouden

Nee, ik heb me niet laten testen. Vanwege eerdere slechte ervaringen en het feit, dat testen geen enkele zin heeft. De PCR test is immers onbetrouwbaar gebleken.
Wat mijn slechte ervaringen betreffen : Ik heb gedurende een lange tijd een aantal onderzoeken ondergaan bij een KNO arts. Tijdens die onderzoeken ben ik een paar keer via mijn neusgaten en keelholte verdoofd. Toen was het geen wattenstaafje, maar een sliert gaasverband, dat in een of ander verdovend middel gedrenkt was. Dat natte verband werd met behulp van zo'n wattenstaafje door mijn neus gedrukt, totdat het in mijn keelgat tevoorschijn kwam. Het leek alsof ie een hele rol er doorheen haalde. Zo lang duurde het. Gaat het nog? Anders gewoon stoppen met lezen.
Nee, er werd daarna niet geraagd hoor. Dat ontbrak er nog aan. Die verdovingen werkten ook niet goed, dus was het onderzoek in mijn oor telkens erg pijnlijk. Maar goed, die behandelingen hadden uiteindelijk een traumatisch effect op mij. Tijdens de laatste ben ik een kwartier buiten westen geweest. Toen drukte die arts pardoes een buis in mijn gehoorgang. Alsof ie een restant pvc pijp gebruikte. Ik dacht dat ik dood ging van de pijn. Volgens mij dacht die arts of aan zijn schoonmoeder of hij had een hekel aan mij. Toen ik me later beklaagde over zijn laatste behandeling, vroeg de receptioniste : "Was uw arts Kok?" Ik antwoorde bevestigend maar voegde toe : "Maar volgens mij was ie slager." Sindsdien kan ik niet tegen dat soort gedoe aan mijn hoofd.
De behandeling bij de tandarts of mondhygiëniste vind ik geen probleem. Maar de huisarts moet niet met een spaan in mijn mond om mijn tong naar beneden te drukken. Dan krijgt ie geheid de inhoud van mijn maag over zich heen. Het is niet anders.