vrijdag 31 mei 2019

APK 2019

Dit jaar heb ik wat vroeg een APK aangevraagd voor de bus. De reden is, dat de bus officieel pas in de maand juli voor deze keuring dient op te gaan. Maar dat tijdstip is ongunstig voor ons. We hopen dan (nog steeds) op pad te zijn. Morgen en wellicht a.s. maandag loop ik de hele bus na als een soort van controle vooraf. Ik gebruik daartoe een oud apk keuringsrapport, waar de controlepunten op vermeld staan. Het maakt financieel nogal wat uit, als ik zelf een lampje of ruitenwisserblad vervang of dat door een garage laat doen. Indien nodig kan ik vooraf banden laten vervangen bij een 'goedkopere' bandenboer. Alles wat ik zelf vooraf kan doen, is altijd goedkoper dan laten doen.
Ik heb geen zin om tijdens een apk voor het blok gezet te worden met een dure reparatie. Als extra controleer ik de bouten en moeren van de dubbele bladveren. Ik heb ze zelf eronder gezet en een extra controle kan geen kwaad.