maandag 20 mei 2019

Zorg(elijke)kosten

Eerder schreef ik over de moeizame manier waarop ik moet inloggen bij mijn zorgverzekering. Ik ervoer dat als dubbelop en overbodig. Men stelt weliswaar dat het vanwege de veiligheid / privacy is, maar wie zegt dat ik het ben die naar mijn gegevens vraagt? Komt bij dat andere zeer gevoelige informatie wel alleen met een DigiD code toegankelijk is. Wat ook meespeelt is dat ik geen mobiele telefoon gebruik, dus aan die Apps heb ik niets.
Tijdens het afhalen van een medicijn, kregen we een briefje. Op dat briefje staat, dat de apotheek 77 cent(!) in rekening heeft gebracht. Dat enorme bedrag zal via de zorgverzekeraar betaald moeten worden. De verzekeraar zal ons hierover informeren. Hallo, wat is dit voor ongein? Het hele gedoe om die 77 cent te incasseren zal rond de 100 euro liggen. Over kosten/baten gesproken. Besteed die 77 cent liever aan een leesbare bijsluiter. De bijsluiter was met een super klein lettertype gedrukt op 2 A4'tjes! Om die bijsluiter te kunnen lezen hebben we een loep nodig. Wat kost zoiets? Wat een zorgelijke toestand.