dinsdag 7 mei 2019

Wel of geen vaccinatie?

Er is terecht een discussie ontstaan over het al dan niet toelaten van kinderen in kinderopvangcentra, die niet ingeënt zijn. Zelfs onze hond moet geënt zijn, anders mag ie nergens komen. In het ergste geval krijgt dat arme beest een spuitje van een heel andere soort.
Wat mij opvalt in de discussie is, dat ik nog niet het woord fascisme, (kinder)hater, Hitler o.i.d. gehoord en/of gelezen heb. Die woorden doken wel op, toen er een soortgelijke discussie was over de vreemdelingen die zonder entingsplicht ons land in mochten / mogen komen. Ik geef toe, ik word wat ouder en mijn grijze massa functioneert niet meer zo snel als ooit. Het vreemde is ook dat men willekeurig de geloofsovertuiging hanteert in zaken waarin van verplichtingen sprake is. De ene keer wordt iemand vanwege diens geloof gevrijwaard, de andere keer telt het geloof niet mee. Ik vind het erg inconsequent.