donderdag 23 mei 2019

Examens gestolen

Ik kan me niet heugen dat in mijn schoolperiode zoveel te doen was over examens. Tegenwoordig hoor en lees ik over gesjoemel, diefstal van antwoorden en zelfs hulp van docenten. Weer zo'n voorbeeld van hoe men tegenwoordig 'presteert'; scoren ondanks het gebrek aan kennis en kunde. Iedereen geslaagd, goed voor het imago van de school.
Aan het hoofd van de school werden weliswaar vragen gesteld, maar ik miste een paar belangrijke : "Meneer, legt u mij eens uit hoe dit potverdikke kan gebeuren?! Welke docent haalt het in zijn/haar hoofd zo slordig met de examens om te gaan?! Heeft u hem/haar ontslagen?!" Maar nee, die vragen bleven uit. Ach ja, dat is het grote probleem tegenwoordig : alles is zo gewoon geworden. En je druk maken over gemaakte fouten en ervan leren kost enkel moeite en tijd. En waarom zou men? Er zijn immers toch geen sancties. Tenzij je ramen lappen een straf wilt noemen.