woensdag 15 mei 2019

Geknipt en geschoren

Geheel volgens mijn voornemen heb ik het tweede deel van het groen op het pleintje aangepakt. Twee weken geleden hebben we het eerste deel gedaan. Omdat het gft afval om de twee weken opgehaald wordt, was toen het plan om vandaag het resterende stuk te gaan doen. Tussentijd heeft men de drie boompjes gesnoeid.
De zon schijnt, ik heb heerlijk geslapen en was vol goede zin. Mijn ochtendwandeling met Fenna duurde dit keer erg lang. Vlak voordat we weer thuis waren werd ik aangesproken door een bewoonster, die met wat snoeiwerk bezig was. Met gevolg dat ik pas tegen kwart voor tien(!) weer thuis was. Let wel, we gingen voor half negen de deur uit. Maar goed, sociale contacten vind ik ook belangrijk.
Nadat ik de benodigde snoeren had uitgerold ben ik met een heggenschaar het struikgewas gaan kortwieken. Dankzij de regen was het groen flink omhoog geschoten. Niet veel later stond ik zowaar te zweten in het groen. Maar nadat ik het snoeiafval en wat onkruid had opgeruimd (2 kliko's vol), oogt het pleintje nog fraaier dan het al deed. Ik ben tevreden.