zondag 12 mei 2019

Opkrabbelen en doorgaan

Soms, wanneer het zo uitkomt, vertel ik over de tegenslagen in mijn / ons leven. Niet met de bedoeling medelijden op te wekken, hoor. Daarmee is niemand geholpen. Nee, met de bedoeling aan te tonen, dat je na elke tegenslag weer kunt verdergaan met je leven. Verdergaan met een wijze les. Dat opkrabbelen kan soms lang duren soms kort en soms heel erg lang. Ik heb zelf ondervonden dat mijn opkrabbelen ook veel te maken heeft met mijn karakter, mijn persoonlijkheid. Ik kreeg op een gegeven moment een andere kijk op het leven. Al die tegenslagen maken immers ook deel uit van mijn leven. Ik leef het leven dus volop; krijg van alles en nog wat te verwerken. Vol van lessen die ik leerde. En als er dan weer een tegenslag opdoemt, dan vraag ik me weer af : "Wat moet ik nu weer leren?" Maar tussen al die lessen door is er gelukkig nog heel veel tijd voor leuke dingen en te genieten. Zoals bijvoorbeeld van vakanties of muziek. Of beide.