donderdag 5 februari 2015

We zijn ziek

's Morgens kijk ik even naar het nieuws. Toen na afloop een reclameblokje startte, kreeg ik weer even de kriebels. Het ging weer over een onderzoek naar een ernstige ziekte, waar geld voor nodig is. Er zijn meer van dat soort reclamespotjes. O.a. voor kanker en longonderzoek. Op zich ernstige ziekten hoor, daar gaat het mij niet om.
Wat me erg stoort, is dat ons land miljarden weggooit weggeeft om bijvoorbeeld corrupte landen en/of knoeiende banken te helpen terwijl in eigen land men op zoek is naar geld voor een ziek kind. En dan zijn er tienduizenden die niet naar de dokter gaan omdat de eigen bijdrage te hoog is.
Als je zelf niet gezond bent, kan je niet goed voor anderen zorgen. Dus, maak ons eigen land maar eerst weer gezond. Dan hoeft men hier niet zo te leuren om geld. Geld voor onze gezondheid is er niet. Maar voor oorlogvoering, is er altijd geld. Ik vind het geen gezonde ontwikkeling dat ons Ministerie van Defensie steeds meer een Ministerie van Oorlog wordt. Dat lijkt me geen vooruitgang. Soms vraag ik me af in hoeverre het nog, gezien al die ontwikkelingen, verantwoord is kinderen te krijgen.