Een tweetal buurtbewoners wil de erfscheiding vernieuwen. Het betreft een strook van nog geen vijf meter lengte. Een kwestie van een paar palen en wat planken. Ze wilden dat het materiaal bezorgd zou worden.
Omdat ik toch in de buurt van de Gamma bouwmarkt moest zijn, stapte ik daar naar binnen. De palen had ik zo gevonden. Met de planken viel het tegen. Er stonden zo'n 20 planken, waarvan er niet een goed was. Veel planken waren aan de uiteinden gebarsten, waren krom en/of gedraaid of er zaten veel gaten in van uitgevallen knoesten.
Bij de receptie kreeg ik te horen dat er geen planken meer op voorraad waren. Men besloot men de hele partij af te boeken en het schap leeg te laten halen. Mijn bestelling werd genoteerd, ik betaalde, kreeg waardebonnen en de kassabon en vertrok.
Het is inmiddels anderhalve week later en ik heb nog geen plank gezien. Ik heb wel drie keer gebeld en navraag gedaan. Afgaande op de vele vragen die mij gesteld werden en het zeer aarzelend optreden van de medewerksters, kreeg ik de indruk dat er nauwelijks informatie over mijn bestelling te vinden was. Van dik hout zaagt men planken. Ik dacht dat ze die voor hun neus op het scherm hadden staan, maar ik sloeg wat dat betreft de plank mis. Ik moest telkens weer hetzelfde liedje zingen over datum, aantal, soort, naam, adres, telefoonnummer en het feit dat ik alles al betaald had. Bij elk telefoontje viel ik in herhalingen. "Dat zeg ik, Gamma!", kreeg voor mij een heel andere lading.
Ik moest zelfs de medewerksters aansturen met vragen stellen zoals : "Is er een leverancier vandaag geweest en zo ja, ligt het misschien al in het magazijn?" In alle gevallen werd gereageerd met : "O ja, ik zal eens even kijken." Tja, zo wil ik ook wel mijn brood op de plank krijgen. Ze waren stuk voor stuk erg behulpzaam hoor. Maar de interne informatievoorziening was van een zeer laag niveau. Gisteravond werd ik gebeld. Een hakkelende en krakerige computerstem klonk in mijn oor. Ik hoorde iets van 'bestelling' en 'punt nul nul uur'. Stond ik dus mooi voor paal.
Het was weer tijd om koppen met spijkers te slaan, dus vanmorgen maar weer eens gebeld met de Gamma. Het duurde weer even. Waarschijnlijk zagen ze door de bomen het bos niet meer. Maar toen klonken opeens de verlossende woorden : "De bestelling wordt vandaag tussen 15.00 en 18.00 uur afgeleverd."
Dus timmer ik tot dan met dit berichtje maar even aan de weg.