woensdag 25 februari 2015

Corrupte Italianen en Grieken

Voor wat betreft de door hooligans aangerichte schade in Rome, vind ik dat we die moeten herstellen. Ik bedoel daarmee dat we vaklui naar Rome moeten sturen om daar aan het werk te gaan. Het is beter dan geld sturen, want dat verdwijnt in de zakken van corrupte Italianen.
Er is al een Nederlands steenhouwer die zich gemeld heeft. Dus....
Men verwacht dat een groot aantal Italianen naar Rotterdam komt om wraak te nemen op de aangerichte vernielingen. Mocht dat gebeuren dan is de boel weer in balans en hoeven we verder geen actie meer te ondernemen.
Over corruptie gesproken : de Griekse regering gaat dat fenomeen in eigen land aanpakken. Toen ik dat nieuws las, moest ik flink lachen. Impliciet werd dus gezegd dat een corrupte Griek (en dat zijn ze bijna allemaal) zichzelf gaat aanpakken. Daar geloof ik dus niets van. Maar de EU wel.
Niemand weet precies wat er met de miljarden aan steun van de EU is gebeurd. De Grieken hebben wel bedrijven en personen belastingschulden kwijtgescholden, want ze hadden al zoveel van de EU gekregen. Kortom, het is weer gewoon een Grieks feestje. Dag miljarden!
De Grieken zijn niet gek. Ze weten dat als de EU hen niet tegemoet komt, ze uit de EU stappen. En dan begint het gedonder pas goed. Want als er een EU schaap over de dam is, volgen er meer. Dus is de EU als de dood voor de Grieken en laat ze zich chanteren. Politiek gezien doet men echter alsof de EU de touwtjes stevig in handen heeft.