maandag 9 februari 2015

Een productieve maandag

Oude en....

Ja, zo mag ik deze dag wel noemen. 's Morgens ben ik bij een buurvrouw aan de slag gegaan. Ik had haar vorig jaar beloofd in het voorjaar iets aan haar tuintje te doen. Omdat het weer mij reuze meeviel, besloot ik vanmorgen alvast een start te maken. Er moesten een paar struiken uit. Mijn buurvrouw wilde o.a. van haar roos af. Geen anti-roos shampoo, maar een stevige spade was de oplossing. De rozenstruik bevond zich gedeeltelijk onder een hortensia. Dus het verwijderen moest met beleid gebeuren. Er stond ook een paar paaltjes met wat geplastificeerd gaas. Dat spul moest ook weg. Het gaas stond er al jaren en was flink in wortels vastgeraakt. Maar het lukte wonderwel alles te verwijderen.
nieuwe situatie
's Middag besloot ik een armleuning van onze steigerhouten tuinzit om te bouwen naar bergruimte. De arm is eigenlijk een soort kastje. Dat heb ik één steigerplank breder gemaakt. Nu kunnen de laarzen en wat ander spul uit zicht opgeborgen worden. De voorkant moet nog afgewerkt worden, zodat de inhoud helemaal uit zicht is.
Tot slot ben ik bij een andere buurvrouw even een lamp gaan wisselen. Ze had de nieuwe al klaargelegd.