zaterdag 14 februari 2015

Een hekje en een kat op zolder

Vanmorgen heb ik het hek kunnen afmaken. De mensen zijn zeer tevreden over het resultaat. Ik heb zo'n vijftig meter aan planken verwerkt en daarbij honderdendertien schroeven gebruikt. En ook nog vier palen en regels. Maar goed de klus is geklaard. Als ik daarna bij een van de buurtbewoners aan de koffie zit, is er opeens paniek. Mevrouw wilde op zolder een oude foto halen en stuitte daar op een kat! Het rood-witte geval heeft zich verschanst in een ruimte achter het dakbeschot. Toen ik een kijkje ging nemen, zag ik eerst twee ogen. Toen ik mijn hoofd verder in de ruimte stak, hoorde ik een venijnig geblaas, gegrom en gemauw. Ik dacht : "Oké, even niet de held uithangen!" Ik had geen trek in een hoofd dat volgeplakt is met pleisters.
Ik probeerde een creatieve oplossing te bedenken, maar bleef met een kater op zolder zitten. Het probleem is dat er slechts een kleine doorgang is naar de bergruimte op die zolder. Dus als ik de dakhaas wilde wegjagen, zat ik zelf in de weg. Volgens de
bewoonster moet het beest daar al 14 dagen hebben gezeten. Hij had de vloerbedekking bij de deur al vernield in een poging weg te komen. De zolder rook ontzettend naar kattenpis. Jakkie! Ik heb geprobeerd het magere beest te lokken met heerlijk geurend kattenvoer. De kater pakte wel de geur op, maar durfde niet tevoorschijn te komen. Of lust ie geen voer van de Aldi? We wachten maar even af. Het zolderraam staat open, net als de achterdeur.