donderdag 12 februari 2015

Het verleden ritueel verbrand

In afwachting van de overbekende blauwe envelop, heb ik vanmorgen de paperassen eens doorgesnuffeld.  Gevolg was niet alleen een stapeltje voor de aangifte over 2014, maar ook een om voorgoed afscheid van te nemen.
Voorheen verbrandde ik vertrouwelijke informatie in onze allesbrander. Het afscheid gaf telkens een warm gevoel. Niet alleen figuurlijk ( lekker opgeruimd) maar ook letterlijk.
In onze huurwoning hebben we geen houtkachel. Maar wel een wasmachinetrommel die tot vuurkorf is omgetoverd. Daar heb ik vanmorgen de paperassen in verbrand. De grootste stapel had betrekking op onze vorige woning. Alsof ik alle schepen achter ons verbrandde. Kijkend naar de vlammen zag ik zodoende ons verleden in rook opgaan. En hoe je ook went of keert : het gaf weer een warm gevoel. Zelfs een extra warm gevoel. Maar dat kwam omdat ik in de koude buitenlucht bezig was.