woensdag 18 februari 2015

Mechanische luchtafzuiging

Geen Uit stand

Net als in Lelystad hebben we ook hier zo'n mechanische luchtafzuigsysteem (bestaat volgens mijn Word niet en toch hebben we er een).
Het systeem kan ik in de keuken bedienen. Al eerder schreef ik over het feit dat ik het niet kan uitschakelen. Daarvoor moet ik op zolder de stekker eruit halen. Als ik erbij zou kunnen komen. Die heeft de cv installateur, de firma Feenstra, onbereikbaar gemaakt.
Lekker handig!
De schakelaar kent drie standen. Als iemand een douche neemt en de schakelaar op een grotere afzuigcapaciteit draai, dan zuigt dat kreng in alle aangesloten ruimtes ook veel harder. Dus het is alles of bijna niets. Stom systeem. Ik zou de aansluitingen op het systeem kunnen loskoppelen. Ik hoorde van een lezer, dat de trek in de woning al vanzelf voor afzuiging zorgt. Maar die van de badkamer zou ik willen behouden. En een extra functie op de schakelaar in de keuken : Uit.