dinsdag 2 december 2014

Nederland, o Nederland!

Vanmorgen ben ik even mijn antigriepprik wezen halen. Men was glad vergeten mij op te nemen in de jaarlijkse prikronde en dat prikte wel even. Voorheen kreeg ik de prik in de maand november. Dan stonden lange rijen voor het Gezondheidscentrum met vooral oudere mensen. Net alsof men van die gratis prik euro's zou gaan poepen. Want oudjes worden hier flink gepakt, omdat Rutte c.s. 'minder, minder, minder' schreeuwt en doet.

Dit keer dus helemaal geen rij voor mij, maar een privé prik door een aardige assistente. Eerder, in de wachtkamer, las ik trouwens dat ons land nog meer vreemdelingen gaat opvangen. Het zijn dit keer oorlogsvluchtelingen. 'Die moeten geholpen worden', aldus onze regering. Volgens mij is het nergens oorlog, tenminste niet officieel. Amerika bepaalt of er oorlog is of komt. Niet wij. Wij vangen alleen de vluchtelingen op. Net als illegalen. Die vangen we ook op. Ik weet niet waarvan er meer zijn in ons land. Amerika vangt alleen zogenaamde terroristen op, om hun martelpraktijken te testen en de indruk te wekken dat zijn aanpak werkt.
Om mij onduidelijke redenen verzamelt ons land vreemdelingen, zoals sommige mensen dat met katten of honden doen. Het is in en om het Holland huis om die reden een bende, maar ach we doen toch goed werk?  We zorgen toch goed voor al onze beestjes? Nee dus. Niet voor alle.
Illegalen wil men een gratis zorgverzekering aanbieden. Zo'n verzekering waar de gemiddelde Nederlander zich blauw voor betaalt. Het zal wel in het verlengde van de Zwarte Piet kwestie liggen : overgevoeligheid. Als iemand illegaal mijn huis betreedt, stuur ik hem weg. En als ie weigert, dan schop ik hem eruit maar met gepaste fysieke dwang. Maar ik ga echt geen rijsttafel voor hem klaarzetten.
Ons land geeft miljarden euro's weg aan onbekende buitenlanders en ziektes die hier niet heersen. Vervolgens vraagt men mij om geld tegen kanker, falende nieren, blinden, zieke spieren enz.
Ik heb nog niets vernomen over financiële steun aan ons land vanwege de Vogelgriep, het groeiend aantal Voedselbanken, de geldverslindende EU  en/of armoede. Het mag wat mij betreft desnoods ook in natura. Dus bananen, pinda's, Griekse yoghurt, geiten, woestijnzand en dadels mogen wat mij betreft ook. Het gaat om het gebaar.