maandag 29 december 2014

Geen Kerstpakket

Er waren / zijn bedrijven waar ik geen Kerstpakket kreeg. Ik was 'maar' een inhuurkracht, die na twee jaar toch weer zou vertrekken. Dat ik daar werkte omdat het bedrijf zelf geen capaciteit en/of deskundigheid genoeg had, was niet im Frage. Aan de andere kant : Ik had een goed salaris en daarmee was ik zeer tevreden.
En toch... Ik hoefde eigenlijk niet eens een Kerstpakket. Een Kerstkaartje of een flesje frisdrank zou best wel leuk geweest zijn. Had mij desnoods een bedrijfspotlood (en dan wel met gummetje natuurlijk!) gegeven, maar zeg daar vooral bij dat mijn aanwezigheid en inzet op prijs wordt gesteld. Opvallend genoeg waren bij (semi) overheidsinstanties de opmerkingen (op voorhand!) steevast hetzelfde : "Met dat uurtarief kan je zelf wel een Kerstpakket betalen, Willem!" Daar had men niet in de smiezen dat het niet om geld gaat, maar om het gebaar. Om de waardering. Maar ach, overheid en waardering.