donderdag 25 december 2014

Gezeur aan de lijn


Vanmiddag, Eerste kerstdag, liet zoals gewoonlijk Fenna even flink rennen. Het is (eindelijk) stralend weer, dus waren we weer op het uitgestrekte gazon buiten de dorpskern te vinden. Dat bevindt zich naast een appartementengebouw.  We waren niet de enigen. Veel mensen gingen naar buiten voor een wandeling. Terwijl Fenna lekker achter elke bal aan rende, kwam een groepje wandelaars aangelopen. Een oudere vrouw had een hondje aan de lijn. Ze keken naar mijn bezigheden met Fenna. Hoewel ze ons eerst gepasseerd waren, besloten ze toch even om te keren om naar een leeg staand appartement op de begane grond te gaan kijken.
de kop kwijt
Ik had net de bal weer gegooid en die lag stil langs de stoeprand. En wat denk je? Ging die mevrouw recht op die bal af met haar hondje! Tja, dat vond Fenna helemaal niets dus ging ze over op een dominante houding en gromde naar het hondje. Dat had ze eigenlijk naar dat onoplettende mens aan de andere kant van de lijn moeten doen, maar ja. Haar hondje begon als een mishandeld beest te janken en te piepen. Mevrouw reageerde daarop nogal overdreven. Alsof Fenna haar hondje aan het afmaken was. Het had geen enkele zin om de situatie aan haar toe te lichten ter (haar) lering ende (mijn) vermaeck. Ik ging nog wel zo ver dat ik 'sorry' zei, maar daarop reageerde ze nogal minnetjes.