zaterdag 30 september 2023

Waterpas

Het is altijd een mooie uitdaging om de caravan waterpas te krijgen. Op de dissel is een waterpasje gelijmd. Dat driehoekje laat zien in hoeverre de caravan zowel in de lengte als in de breedte waterpas staat. Als eerst controleer ik de stand met de ogen. Meestal zie ik dan hoe de steunen gesteld moeten worden.
Dit keer stond de caravan met de zijkant (zonder deur) nogal laag. Ik heb de krik van de auto maar even ingezet, om het verschil te nivelleren. Anders moet ik me een ongeluk draaien aan die twee poten. Dus dan liever de krik onder de as en krikken maar. Het wiel kwam net los van de grond, toen het luchtbelletje van de waterpas precies in het midden bleef staan. Daarna heb ik de steunen op hoogte gebracht en strak aangedraaid.
Intussen heeft Sonja zowel de voortent als de caravan een gezellig huiselijk tintje gegeven.