donderdag 28 september 2023

Geknipt en geschoren

De mensen die zich zo verzetten tegen intolerantie, zijn vaak dezelfde die anderen geen andere mening gunnen.
Toen ik gisterochtend de gordijnen openschoof, zag ik mannetjes in fel oranje hesjes lopen. Het waren de groenwerkers, die al vroeg op het pleintje aanwezig waren. Ze waren bezig met het onderhoud van de groenbakken. Ik hoopte dat ze ook de bolacacia's zouden snoeien. Het gebladerte hing zo laag, dat zelfs ik moest bukken om er onderdoor te kunnen lopen. Maar dat deden de mannen niet. Ik was overigens wel blij dat ze het struikgewas flink kort gesnoeid hebben. Het is met de tijd alsmaar hogerop gekomen. Ze hebben wel een stukje ongemoeid gelaten.
's Middags, toen ik zomaar niets te doen had, ben ik met de heggenschaar in de aanval gegaan. Ik heb een paar rondjes onder de bomen gelopen. Met de schaar ver omhoog gehouden. Het is wel vermoeiend om zo boven je macht te werken. Helemaal als de zon zo goed schijnt. Maar het resultaat is weer erg bevredigend. Het groen in de bak recht voor ons huisje (voorgrond op de foto)  heb ik niet gesnoeid. Op dringend verzoek, vanwege de roze bloempjes, die daar op de struiken groeien. Ze hebben van mij 14 dagen uitstel gekregen. Dan gaat het hen ook de kop kosten. Denk ik.