woensdag 27 september 2023

Gelukkig gelukkig

Wat overheidshulp betreft : Je beter een aardbeving in Marokko gehad hebben, dan eentje in Groningen. Het niet zo, dat ik me de hele dag zit te ergeren aan allerlei zaken. Ik ben daar wat dat betreft veel te optimistisch en vrolijk voor. Ik leg alleen graag mijn vinger op zere plekken. Vooral als de waarheid in het geding komt, denk ik : "Even opletten mensen!"
Ik slaap geen minuut minder vanwege al datgene wat om me heen gebeurt. Ik laat het van me afglijden. Wat dat betreft ben ik gelukkig heel gelukkig. Immers, een gelukkig leven daar geeft een mens zelf vorm aan. Oké, soms ben ik de regie over mijn eigen leven kwijt. Maar alles is tijdelijk. En er valt nog veel te leren. Ook als ik de regie kwijt ben.
Zelfs op een dag van vandaag, die in eerste instantie een minder leuke start kenden, vanwege een haastige onbeleefde fietser. Ik heb me weer vermaakt met allerlei klusjes en ben tevreden.