woensdag 13 september 2023

Scheelt weer wat

Nu we een andere voortent gaan gebruiken, heb ik niets meer aan het fraaie M6 draad dat ik op de punt van de middelste stok van de oude voortent had gedraaid. Mijn idee was om gewoon tegen de caravan aan een mast (driedelige tentstok) te plaatsen met bovenaan een stukje M6 draadeind. De mast zou op de grond in een parasol pen / haring gestoken worden en bovenaan aan het overbodig geworden oog van de caravan worden verbonden.
Maar mijn lieve workmate had een ander idee : op de nieuwe peesrail een M6 bout of draadeind monteren. Dan zijn we ook van de mast af. Ik heb haar raad opgevolgd. In het kokerprofiel heb ik een
gat geboord en daar een rvs M6 bout doorheen gedaan. Aan de bovenkant heb ik er een moer opgedraaid. Bovenop heb ik ter bescherming een dopmoer gedraaid. De antenne kan na verwijdering van de dopmoer direct geplaatst worden. Er is geen mast meer nodig.
Aan de achterkant van de sleurhut zijn de letters er bijna spontaan afgevallen. De lijm was opgedroogd en deels verpulverd. Er zitten nog lijmresten, maar geen paniek. In de loods zag ik een karamel schijf liggen. Die is speciaal bedoeld om stickers en lijm zonder schade van de carrosserie af te krijgen. Ik weet nog niet of de merknaam weer terugkomt. Ik ben geen voorstander van reclame maken. Misschien is Sleurhut of Kippenhok een leuke naam. Of Zwijnenstal. 😂😂