dinsdag 26 september 2023

Hey, trut!!

Oké, het komt nauwelijks voor. Maar dit keer schoot ik uit mijn slof. Rijdend op de fiets werd ik vanmorgen door een mij tegemoet komende fietser geraakt. Vlak voordat ik rechtsaf sloeg, reed zij pardoes linksaf en reed tegen mij aan. Net even eerder keek ze mij brutaal aan. Je kent het vast wel, zo van : "Ik rij gewoon door." of "Jij stopt wel." Nou, jammer dan, niet dus. Ik riep : "Hey trut en gaf een trap tegen haar fiets. Ik geef toe, het ging in een reflex van schrik. Ik wilde haar fiets bij mij vandaan hebben. Het tienermeisje dacht er snel vandoor te kunnen gaan. Maar mijn fiets is sneller. Toen ik naast haar opdook schrok ze. Ik vroeg haar waarom ze zo deed. Ze keek me aan en bood haar excuses aan. Omdat ik naast haar bleef rijden, bood ze diverse keren haar excuses aan. Daarna liet ik me afzakken tot achter haar. Ik heb geen zin in ruzies. Even later zag ik haar bij het station haastig haar fiets parkeren. Op het perron boven mij zag ik de treinreizigers wachten. Het meisje was blijkbaar wat laat. Dat kan, maar dat moet onderweg niet in aanrijdingen resulteren. Weer zo'n voorbeeld waarin ouderen volgens de statistieken niet kunnen fietsen?