donderdag 21 september 2023

Ik mag doorrijden

Vandaag ontving ik bericht van het CBR. Naar aanleiding van de keuring begin deze maand, heeft men mij voldoende gezond geacht om mijn rijbewijs te continueren. Hoera! Hoewel.... de brandstof is bijna onbetaalbaar geworden.
In de bevestiging zag ik ook in of op welke voertuigen ik mag rijden. Dat zijn respectievelijk: op een motorfiets, scooter of een driewieler (op de laatste reed ik trouwens al toen ik 2 jaar was 😅), in personen- en bestelauto's, met een aanhangwagen achter de auto en ik mag in/op langzame voertuigen rijden, zoals trekkers en andere voertuigen met een beperkte snelheid. 't Is nogal wat zeg. De enige voorwaarde is dat ik een bril of contactlenzen moet dragen als ik achter het stuur kruip. Maar dat geldt al vanaf 1968, toen ik mijn eerste rijbewijs haalde. Dat bewijs was toen nog goedkoper dan de keuring van deze maand. Nu nog een nieuw aanvragen. Daarvoor moet ik ook weer dokken. Bij elkaar kost deze grap zeg maar €150,= .