woensdag 20 september 2023

Ik heb me verslapen!

Het was afgelopen maandag blijkbaar een zeer vermoeiende dag voor mij geweest. Ik werd de volgende ochtend pas tegen 07.00 uur wakker! Voor mijn doen is dat laat. Ik heb al zo vaak drie digitale 5'en op de klok zien staan, als ik 's morgens mijn ogen opendoe. En dan ben ik gewoon uitgeslapen. Met de tijd heb ik minder behoefte aan nachtrust gekregen. Dat schijnt bij de ouderdom te horen. Aan schaapjes tellen doe ik niet. Ik kom toch niet verder dan 8 of 9. 😄 Inwendig zet ik namelijk een knopje om. Dan zeg ik tegen mezelf : "Ik ga nu slapen. Doei!" Afhankelijk van de dag, neem ik soms ook nog even de dag door. Als een soort van afsluiting.
Ik slaap vrij vast, dus ben ik de volgende ochtend goed uitgerust. We slapen met het raam open. Als ik op een oor lig, dan is dat mijn goede oor. Dus ik hoor ook weinig als ik slaap. Vaak blijf ik 's morgens nog wat liggen om te mijmeren over de komende dag. Over wat ik zou kunnen doen of wat we samen zouden kunnen doen. Op bepaalde dagen staan steevast afspraken op de kalender. Om die reden is de maandag de enige doordeweekse dag die blanco is. De vaste afspraken betreffen een dagdeel. Meestal betreft het de middag. Dus op de dinsdag, woensdag en donderdag zijn de middagen al bezet. Op de vrijdag is het de ochtend.