zondag 3 februari 2019

On line zaken doen

Het begint met wederzijds vertrouwen. Dat geldt trouwens voor elke relatie. Als ik iets via Marktplaats wil kopen of verkopen, let ik op het gebezigde taalgebruik. Ik kan het ook mis hebben, maar daar begint mijn selectie. Ik let ook op een zekere mate van gretigheid. Er zijn veel quasi geïnteresseerden en/of verkopers die hun activiteiten op MP op een hele lage prioriteit hebben staan. Alsof die verkopers eigenlijk liever niet willen verkopen.
Er zijn ook mensen die allerlei vragen stellen. Niet in één of twee keer, maar vraag voor vraag. Maar ja, ik ben daar niet gekomen om een correspondentievriend of -vriendin te vinden. Ik houd meer van kort en krachtig, of wel zakelijk.
Sommigen blijven maar talmen. Dat duurt net zo lang, totdat ik het aangeboden artikel aan een ander heb verkocht. Dan worden ze pas weer wakker. De reacties variëren nogal. Van "Hè, wat jammer!" tot "Stomme klootzak!" Want ook op MP bevinden zich allerlei soorten mensen.