vrijdag 13 maart 2015

Sorry, vandaag geen friet


Nee, ik had vandaag geen zin frieten te gaan staan bakken. Verandering van spijs doet eten, dus besloot ik een pan bami te gaan maken. Maar bami alleen is nogal kaal. Dus ben ik ook aan de slag gegaan met babi ketjap (dit keer niet van spareribs maar van speklapjes) en kerrie kip. En tot slot heb ik nog voor mezelf een ingevroren stukje pepesan (pittige vis), dat ik vorige week gemaakt heb van verse makreel. Ik had de makreel in moten gesneden voordat ik er pepesan van maakte. Nu kan ik een ingevroren moot aanspreken. De rest ligt nog in de vriezer in afwachting van weer een goed moment om het te verorberen.
De pappa en mamma van Emma zullen misschien raar opkijken : geen patatten?! Maar ja, waar kan je zonder te betalen zomaar aanschuiven om van een heerlijk bordje bami met babi ketjap en kerrie kip (met aardappelblokjes!) te genieten? Zo is het maar ook weer.