zaterdag 14 maart 2015

Nukkige stekkerdoos trekhaak?

Toen ik afgelopen week een Iraans gezin hielp met verhuizen, viel mij op dat de verlichting van de gehuurde boedelbak prima functioneerde. Het is namelijk zo, dat in sommige gevallen het lampje van de linker richtingaanwijzer het niet doet. Het verschilt per aanhangwagen. Opvallend genoeg is het wel telkens het linker lampje, dat dienst weigert. Ook als ik de alarmverlichting inschakel.
Vanmorgen besloot ik de contactdoos bij de trekhaak eens te controleren. In een steenkoude wind en op een dito stoep, heb ik de doos gedemonteerd. Dat ging niet eenvoudig, want ik moest eerst het laatste deel van de trekhaak demonteren.Zo kon ik de montageplaat losmaken en pas dan gemakkelijk bij de achterkant van de doos komen.  Gelukkig heb ik de vreemde gewoonte om bouten en moeren geregeld met een drupje olie te zegenen. Dus de boel ging gemakkelijk los. Toen de doos open was, zag ik dat de bedrading prima in orde was : alles stevig op de doos en ook geen breukjes of zo. Dus aan die doos ligt het niet. De caravan en de fietsendrager leveren ook geen problemen op. Maar bepaalde aanhangwagens dus wel. En alle hebben nog die ouderwetse verbinding met 7 polen. De verbindingen in de auto zijn ook in orde. Zal het dan toch aan de stekkers van die andere wagens liggen?