dinsdag 10 maart 2015

Een hond doodgestoken

Zorro
In Almere heeft iemand een hond doodgestoken. Wat was het geval? Meneer liet zijn hond aangelijnd uit. Hij kwam iemand tegen, ook met een aangelijnde hond. Die andere hond viel uit naar de eerste hond en brak daarbij los van de riem. De honden raakten in gevecht, waarop de eigenaar van de aangevallen hond de andere viervoeter neerstak.
Zo'n voorval kan gebeuren. Ik bedoel het losbreken van een hond. Ik heb het ook een keer met Zorro gehad. Ik ben later naar de eigenaresse gegaan om te horen of er sprake was van schade. We zijn daartegen (WA) verzekerd.
Maar het feit dat iemand iets bij zich heeft, waarmee hij de hond kon doodsteken vind ik opvallend. Was het een pen of potlood? Of was het een verdwaalde tentharing van vorig jaar zomer? Hopelijk was het geen mes. Dat laatste zou ik ongehoord vinden. Met een mes op zak de straat op. In dit geval mag de eigenaar van de andere hond misschien zelfs een beetje blij zijn. Overigens : beide honden zijn omgekomen.