donderdag 26 maart 2015

Niet mijn taak

Vanmorgen kwamen de groenmensen even op het pleintje wat opruimen. Ze schoffelden wat en harkten en veegden de takjes en blaadjes van de bomen bijeen. Ze waren weer snel vertrokken. Ze komen echt alleen voor het groen. Dus een papiertje of blikje blijft liggen in het door hen 'opgeruimde' stukje groen. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat die mensen voldaan weer thuiskomen. Ik bedoel, als ik een gazon zou maaien of een heg zou snoeien zou ik bij opruimen alles opruimen. Ik bedoel dat zwerfvuil is toch zeker ook geen gezicht?
Vierkant volgens de groenmedewerker
Het komt ook in andere gemeentes voor hoor. Het valt onder het bekende : 'Daar ben ik niet voor aangenomen!' Neemt niet weg dat ik het half werk vind. Ik kreeg een keer tijdens het uitvoeren van een opdracht van een manager te horen, dat het niet de bedoeling was een propje papier dat in de gang lag tijdens het passeren op te rapen en alsnog in een prullenbak te gooien. Daar was ik niet voor aangenomen, zo zij hij ambtelijk. Ik heb de beste man toen wat uitleg gegeven over toegevoegde waarde en het belang van een nette werkomgeving. Terug naar het pleintje. De niet bestrate ruimte om de boompjes zijn vierkant van vorm. Maar na de onderhoudsbeurt is ie alles behalve vierkant. Alsof een hond bezig geweest is met graven. Een slordig gezicht. Dus ga ik morgen maar even de boel afronden, zodat het het aanzien weer helemaal waard is. En ach, het houdt mij van de straat. Eh....